środa, 12 czerwca 2013

Autostop - wstępny zarys

Jak wspominam regularnie od dwóch tygodni :czytaj tutaj:, w wakacje pojadę w podróż autostopem. Stwierdzenie "zawsze o tym marzyłam!" byłoby kłamstwem, ale pod wpływem ostatnich wydarzeń doszłam do wniosku, że taka wycieczka to plan idealny.

$$$ Co, gdzie, jak?
W połowie lipca będę w Warszawie. Pragnę wrócić do Paryża stopem. Nie tylko pokonać trasę między tymi dwoma miejscami, ale sporo nadłożyć drogi i zwiedzić Berlin, Amsterdam i Brukselę. Na całość przewiduję około dwóch tygodni. Trasę podzielę na mniejsze odcinki, ale o tym później.


$$$ Dlaczego autostop?
Zero nudy, emocje, adrenalina... znajomości! I, co niestety dla ubogiej studentki jest dość ważne, podróż za free. Nie da się ukryć, że to olbrzymia zaleta. Jasne, jestem świadoma, że mogę utknąć w deszczu przy drodze na 3 godziny albo pokonać odcinek 50 km w nieskończoną ilość czasu i z nieskończoną ilością kierowców. Zakładam jednak, że w przypadku niezbyt długich odcinków na autostradach nie powinno być ciężko - a właśnie autostradami będę podróżować. Porady czerpię z bloga Laveny.


$$$ Dlaczego Couchsurfing?
O CSie pisałam już z milion razy :sprawdź tu:. Serwis dla podróżników - poszperaj dobrze, a znajdziesz kogoś, kto podczas twojej desperackiej podróży zechce ugościć cię pod swoim dachem.
No więc, dlaczego Couchsurfing?
Zero nudy, emocje, adrenalina... znajomości! I, co niestety dla ubogiej studentki jest dość ważne, nocleg za free. Nie da się ukryć, że to olbrzymia zaleta. Jasne, jestem świadoma, że przeczesywanie strony długo trwa i trzeba się czasem nieźle napocić, żeby znaleźć gospodarza, ale wiem, że dam radę. Jestem spontaniczna, ale nie zamierzam obudzić się z ręką w nocniku - wolę uniknąć sytuacji, w której przyjeżdżam zmęczona o 23.30 do Brukseli i nie mam gdzie spać. Zamierzam znaleźć w każdym mieście kilkoro pewniaków, u których będę mogła spać. Na Couchsurfingu nie brakuje rewelacyjnych ludzi, wiem, że się nie zawiodę.

$$$ Przygotowania?
Zabieram plecak. Wygodnie i lekko... Nie potrzebuję wielu rzeczy podczas mojej podróży. Zabieram kartę ubezpieczeniową, telefon, ograniczoną ilość ciuchów na zmianę (liczę na bieżącą wodę i szare mydło w domach gościnnych Couchsurferów), kosmetyczkę, ręcznik, parę groszy na jedzenie (i picie) i trochę niepsującego się prowiantu. Aha, zapomniałabym o gazie pieprzowym.

$$$ Samotnie?
Niewykluczone. Jestem zdeterminowana. Kilka osób deklaruje udział w mojej eskapadzie, na razie jednak nic nie jest pewne. Mam nadzieję, że będzie nas jak najwięcej! Wtedy jednak wycieczka będzie wymagała lepszej organizacji: gdy będzie nas więcej niż troje, będziemy musieli się rozdzielać i odnajdować na kolejnych etapach podróży. Mało kto zabierze tyle osób samochodem albo zapewni im schronienie pod własnym dachem.

$$$ Czy się boję?
Tak. Nie. Nie wiem. Chcę to zrobić. Zrobię to.

$$$ Trasa?
Właśnie dzielę podróż na odcinki na viamichelin

kliknij tutaj, aby zobaczyć

Warszawa - Berlin - Amsterdam - Bruksela - Paryż.
Ha. Super strona. "Jedziesz już dwie godziny, pomyśl o postoju"! Wszystko pięknie policzone. Patrząc na odległości (i racjonalnie studiując mapę) przewiduję postoje (noclegi):
Poznań, Hannover, Lille.
Edytuję trasę, sprawdźmy!

Warszawa - Poznań 309 km (289 autostradą)
Poznań - Berlin 273 km (257 autostradą)
Berlin - Hannover 287 km (269 autostradą)
Hannover - Amsterdam 379 km (354 autostradą)
Amsterdam - Bruksela 219 km (201 autostradą)
Bruksela - Lille 111 km (95 autostradą)
Lille - Paryż 226 km (212 autostradą)

Najbardziej stresujący wydaje się odcinek między Hannoverem i Amsterdamem. Jest najdłuższy, mało "oczywisty" (na pewno większa szansa złapać bezpośredni transport z Berlina do Hannoveru niż z Hannoveru do Amsterdamu), a poza tym nie znam ani niemieckiego, ani holenderskiego. Polski, Belgii i Francji się pod tym względem nie obawiam. Nie wiem, jak ewentualnie podzielić odcinek między Hannoverem a Amsterdamem, nie widzę nic ciekawego po drodze. Cóż, dam radę! To niecałe 400 km, taką odległość pokonuje się w parę godzin. Jak wspomniałam, na podróż mam około 2 tygodni. W Berlinie, Amsterdamie i Brukseli chcę spędzić po 2-3 noce, w pozostałych miastach jedną. Spinam poślady i już wyobrażam sobie małą Binę z kartonem BERLIN♥... Jej, ale będzie przygoda!


Pytania? Opieprz za głupotę? Życzenia? Deklaracja chęci udziału? Piszcie.

104 komentarze:

  1. Ty naprawdę chcesz to zrobić! Bina, trzymam kciuki tak mocno, jak jeszcze nigdy nie trzymałam! :) będę się za Ciebie modlić i myśleć chyba dzień i noc jak przebiega Twoja podróż :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, jak to wytłumaczyć ... Jestem przytłoczony szczęściem, mówisz to i zdarza się dr Adeleke ... Omg! To jest bardziej jak cud. JesteśCie Bogiem posłanym do mnie... Kocham was i zawsze będę świadczył o waszych usługach dla innych ludzi, którzy również borykają się z problemami małżeńskimi. Przez całe życie składasz żywe świadectwo. Mój człowiek powrócił zgodnie z twoim słowem. Wszystko dzięki Tobie, dr Adeleke. Zawsze będę ci wdzięczny, błogosławię cię, błogosławię was! Zdrowia!!! Każdy, kto ma podobny problem w swoim domu małżeńskim powinien skontaktować się z tym wielkim caster zaklęcie, może to być pomocne. Skontaktuj się z dr Adeleke na swojej stronie internetowej lub e-mail.
      Adres e-mail: aoba5019@gmail.com
      Zadzwoń / WhatsApp numer: + 27740386124

      Usuń
    2. Oto moje świadectwo z Heart Warming zadłużony klient (Anita ze Stanów Zjednoczonych) Sir musiałem odpisać do ciebie, choć jestem w pracy teraz poinformować, że zaklęcie z powodzeniem pracował, a on wrócił do mnie tak jak pan powiedział, że sir. Piękna czerwona róża została właśnie przywieziona do mojego miejsca pracy od człowieka, z którą się z tobą skontaktowałem 20 marca. Sir jestem tak szczęśliwy, aby powiedzieć to całemu światu teraz, że wrócił do mnie przez potężne zaklęcia wczoraj około 6:00pm. Wszystko wyszło tak, jak pan to powiedział. Nie ma już wątpliwości. Trudno mi w to uwierzyć. To naprawdę zaskakujące! Dziękuję bardzo dr ADELEKE za tkanie magiczne moce na mnie, i zjednoczenie mnie i mojego ex wraz z najwyższej mocy. kontakt w celu uzyskania pomocy za pośrednictwem WhatsApp +27740386124 lub e-mail: aoba5019@gmail.com

      Usuń
  2. Przygodę będziesz miała wielką :D Osobiście bym się trochę bała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szalona Ty! Trzymam kciuki za Twoją przygodę, podziwiam za odwagę i determinacje w spełnieniu własnych marzeń/założeń. Jako Twój stały czytelnik jestem ogromnie ciekawa sprawozdania z tripu! Good luck, and God bless!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja samotnie bałabym się:) ale rzeczywiście świetna przygoda:D

    OdpowiedzUsuń
  5. świetnie zaplanowane przygoda :D powodzenia :D
    ja bym chyba się nie odważyła ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Berlin!!! Trzeba było się do niego wybrać akurat jak tam siedziałam, ale nie wykluczone, że z początkiem lipca znowu tam zawitam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. trzymam kciuki żeby się udało!
    lepiej mi napisz na facebooku kiedy mniej więcej będziesz w Amsterdamie, bo możliwe wtedy, że dałabym radę Cię przenocować u rodziny w zetten, albo chociaż spotkałybyśmy się uhuhuh:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Bino .. trzymam kciuki i proszę uważaj na siebie .. jak coś wzbudzi Twoje podejrzenie to po prostu nie wsiadaj do samochodu .. będzie następny (kiedyś przejechałem samotnie stopem całą Skandynawię) .. czasem po prostu rozważ przejazd autobusem .. np w Hiszpani są one bardzo niedrogie
    o język się nie obawiaj z mojego doświadczenia w Holandi i w Niemczech (szczególnie młodsi ludzie) mówią dobrze po angielsku) ...
    pozdrawiam i podziwiam Twoje plany

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Sama chętnie bym pojechała jednak w tym roku będę pracować w wakacje

      Usuń
  10. Mnie chyba zbrakłoby odwagi, ale mam nadzieję, że zrealizujesz swoje plany i skończą się one szczęśliwie

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak wszyscy trzymam kciuki! :)
    Szczerze życzę Ci, żeby się udało. Fajnie to wszystko zaplanowałaś.

    Oglądałam kiedyś Rozmowy w Toku, w których dziewczyna przejechała autostopem całą Europę. Za każdym razem, kiedy zmieniała samochód, wysyłała do znajomych SMSa z numerem rejestracyjnym samochodu. Fajny myk, nie? Na pewno bezpieczniej.

    OdpowiedzUsuń
  12. naprawdę Cie podziwiam, ja bym sie chyba bała, ale na pewno to będzie niezapomniana przygoda! tylko... uważaj :P gaz pieprzowy to podstawa, jak sama napisałaś :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Podziwiam, zazdroszczę odwagi, ale do odważnych przecież świat należy. Mi chodziło to kiedyś po głowie, ale jednak strach wziął górę, i to, że choć teoretycznie lubię przygody, mogłoby się to niebezpiecznie skończyć. Za dużo horrorów o autostopie chyba się naoglądałam.
    Ooo, będziesz w Poznaniu, to blisko mnie:) Szkoda, że nie byłoby sposobności się spotkać:)
    Powodzenia w Twojej misji, będę trzymać kciuki, by się udało.
    PS. Zrobisz zbiorczy wpis po powrocie czy można liczyć na notki "w trakcie"?

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapowiada się świetnie. Byłbym pierwszym chętnym do eskapady z Tobą, jednak mam już plany na wakacje.

    Poza tym - może i podróże autostradą są szybsze, to jednak podróże bocznymi drogami są ciekawsze ;))

    OdpowiedzUsuń
  15. wariatka, ja się namyślam:) zobaczę co na to w pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale super! I to jeszcze za darmo. Zazdroszczę. Choć w sumie bałabym się trochę tak sama jeździć przez pół Europy.

    OdpowiedzUsuń
  17. swietny pomysl ,ale ja bym sie nigdy na cos takiego nie zdecydowala.;) ale tobie zycze powodzenia i oby wszystko poszlo po twojej mysli oczywiscie.!;) pozazdroscic wpomniec jakie ci zostana po takie 'wycieczce'.;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Widzę, że masz wszystko prawie poukładane, więc nie pozostaje nic innego jak po raz kolejny napisać, że cię podziwiam ;D

    OdpowiedzUsuń
  19. Naprawdę Ciebie podziwiam Bina! Zazdroszczę pomysłu i ogólnego zaplanowania!

    Tak, za dziesięć lat! Ewentualnie 5 ;) 2018? ;D Hahha, jak to brzmi!

    OdpowiedzUsuń
  20. Zabierz mnie ze sobą ^^

    OdpowiedzUsuń
  21. Po poprawnie jest zakoli ;D no dawaj, zaskocz mnie, ile hajsu potrafią ludzie :>
    nie no, fajnie się ta Twoja autostopowa wycieczka zapowiada. mam nadzieję, że wypali, chętnie bym później usłyszała relacje. no i byłoby dobrze, gdyby ktoś się jednak z Tobą zabrał, chociaż ta jedna osoba... we dwoje zawsze raźniej.

    OdpowiedzUsuń
  22. Zazdroszczę odwagi i motywacji. Jesteś dla mnie wzorem :o Mam nadzieję, że wszystko pójdzie po Twojej myśli ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Trzymam kciuki i liczę, że wiesz co robisz :D A nawet jak nie, to młodość jest tylko jedna!!! Na couchsurfingu byłam tylko dwa razy ale było na prawdę warto. Zwiedziłam za free Paryż i Kopenhagę, poznałam fajnych ludzi :))) Teraz już nie mam możliwości i trochę mi szkoda, ale i tam super, że mogłam spróbować

    OdpowiedzUsuń
  24. Będę trzymać kciuki żeby Ci się ta wycieczka udała! ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Prawie 2000 km O_O Jak sie nie uda teraz spotkac, to napewno kiedys ! <3

    OdpowiedzUsuń
  26. Musze sie kiedys w taka wyprawe wybrac, ale mi chyba za to Hans leb by urwal XD

    OdpowiedzUsuń
  27. Pisz, pisz o chodakowskiej, ciekawa jestem.

    OdpowiedzUsuń
  28. A tak swoja droga, to jej nie lubie XD

    OdpowiedzUsuń
  29. *idzie pisac liste miejsc, ktore chce odwiedzic*

    OdpowiedzUsuń
  30. Lubisz jak Ci podwyzszam statystyki ? XD

    OdpowiedzUsuń
  31. ''Jestem wlochaty'' UMIERAM XD
    NAUCZE HANSA, MU TEZ PASUJE XD

    OdpowiedzUsuń
  32. Hans umie tak : kurwa ( a to to nie ode mnie, hm, ''dziwne''), piwo, jedno piwo, dwa piwa, tsziey piwa, tszekolatky, kocham tie XD

    OdpowiedzUsuń
  33. juz nie moge sie doczekac twojej notki po powrocie z takie wyprawy.;D

    musze sie jeszcze duzo nauczyc jezeli chodzi o gify.;)

    juz zmienilam wyglad , niestety nie sa to palmy ,ale mialam ochote wlasnie je zrobic , kto wie moze jeszcze zrobie.;DDD

    OdpowiedzUsuń
  34. jednak sa plamy.!;D

    ja lubie takie gify z bajek .;))

    OdpowiedzUsuń
  35. hahahahahah boze plamy , hahahahaha.;d

    wsumie to ja tez , tak jakos inaczej sie zrobilo.XD

    OdpowiedzUsuń
  36. teraz to juz tylko zostalo nam czekanie na wakacje.;D

    OdpowiedzUsuń
  37. Jaki tam opieprz za głupotę! Baw się dobrze! Życie masz tylko jedno i trzeba realizować wszystkie swoje marzenia, bo niby kiedy będziesz? Jak skończysz 50 lat? Nie sądzę, abyś miała na to siły ;)
    Gaz pieprzowy to ja mogę Ci pożyczyć. Z tymi couchsurferami to dość ciekawa sprawa jest.

    OdpowiedzUsuń
  38. Nie masz za co dziękować, Kochana. To jest właśnie ten czas! Chciałabym zorganizować taką podróż autostopem, ale nie uda mi się to w tym roku.
    Ja na szczęście nie miałam okazji jeszcze używać gazu...

    OdpowiedzUsuń
  39. Mam nadzieję, że nie trafisz na tego typa jak z metro...

    OdpowiedzUsuń
  40. Chyba nie muszę Cię uświadamiać, że pozory mylą i zwyczajnie wyglądający facet może być najgroźniejszym przestępcą? xD

    OdpowiedzUsuń
  41. Hehe, pomyslalam o TWoim brzuchu XD
    Chyba, ze cos specjalnie chcialaz zasugerowac XD

    OdpowiedzUsuń
  42. Ty jestes szczupla, pewnie pokazesz fajniusi brzuszek z podpisem ''pieprzyc chodakowska'' XD

    OdpowiedzUsuń
  43. GOWNO XD Umieeeeeeeeeeeeeeram XD

    OdpowiedzUsuń
  44. Jakbym miała ze dwa lata więcej, to bym się już w tym momencie spakowała w plecak i napisała, że jadę z tobą, ale cóż... ;) Mi zostają jednodniowe wyjazdy polskim busem nad morze i spotykanie ludzi z okolic Warszawy poznanych w necie. Takie skromne plany na wakacje mam.
    No i życzę powodzenia i jak najwięcej dobrej zabawy oczywiście. :D

    OdpowiedzUsuń
  45. W KOŃCU ZACNY GAZ PIEPRZOWY NA LIŚCIE! Bina, jestem z Ciebie bardzo dumna i gdyby nie fakt, że w tym czasie będę w szpitalu to bym Ci towarzyszyła!!!

    OdpowiedzUsuń
  46. aLE MASZ SWIATOWE TLO, AHAHAHAH xd

    OdpowiedzUsuń
  47. Ten zart to bardzo za udany uwazam XD

    OdpowiedzUsuń
  48. Hahaha, awh, jestes dupa XD
    tak po francuzku XD
    http://translate.google.com/#fr/pl/jestes%20dupa
    musialam se kliknac na wymowe, ahahahahhahahahhaha XD

    OdpowiedzUsuń
  49. Gratuluję odwagi, ja bym się bała, chociaż sama bardzo bym chciała w taką podróż autostopem się wybrać :D

    OdpowiedzUsuń
  50. Szalona!!! :D Ale zazdroszczę Ci tej odwagi :D Też chętnie wybrałabym się w taki trip :D

    OdpowiedzUsuń
  51. widzę, że organizacja pełną parą :) nie wątpię, że Ci się ta podróż uda, potem oczywiście będzie się świetnie czytało twoją relację po powrocie, prawda? :D gaz zawsze lepiej mieć, bezpieczeństwo ważne jest ;)
    dziękuję bardzo za miłe słowa!! ogromnie się cieszę ;D co do tej twarzy, oczywiście wezmę to pod uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Autostopem , gratuluje odwagi i zycze powodzenia ;*

    OdpowiedzUsuń
  53. Obiecałaś, że wrócisz cała i zdrowa, a także dodasz dużo zdjęć, więc nie mam obiekcji. Sama chętnie bym się wybrała, ale moje przywiązanie do Lubego przekreśla plany na podróż. On pracuje, a ja bez niego chyba bym nie chciała tułać się po Europie. Dlatego może w ten sposób zorganizujemy sobie miesiąc miodowy, a póki co będziemy kibicować Tobie :)
    A jak rodzice na Twoje plany?

    OdpowiedzUsuń
  54. trzymam kciuki więc tylko za twoją wyprawę i liczę na kupę zdjęć... <3

    OdpowiedzUsuń
  55. Uwielbiam Berlin i życzę Ci udanej podróży pełnej przygód, ja niestety nie mogę wybrać się w swoją wymarzoną teraz tak jak planowałam bo tak mi się ułożył grafik w pracy, że mam trzy dni wolnego w przyszłym tygodniu i na tym koniec. Potem po kilka dni w lipcu i na przełomie lipca i sierpnia mam urlop ale wybieram się wtedy na wakacje takie "normalne". Może we wrześniu uda mi się coś wykombinować, żeby poczuć wiatr we włosach (:

    OdpowiedzUsuń
  56. ja jebje 8D ludzie naprawdę nie mają na co pieniędzy wydawać. ja żałuję 200 zł na koncert (ba, nawet 100 zł bym żałowała), a co dopiero ponad 1000 zł na jakiś tam mecz xD no dooobra, gdybym była bogata to jeszcze jeszcze, ale... mam wrażenie, że oglądanie meczu z takiej vipowskiej loży jest troszkę nudne :x mało tam emocji.

    aż tyle osób chce się z Tobą zabrać? :D

    OdpowiedzUsuń
  57. Podziwiam Twą odwagę, ja bym się na coś takiego nie zdobyła.

    OdpowiedzUsuń
  58. Sama bym się z Tobą wybrała w taką podróż, ech... ale na pewno brano by mnie za Twoją babcię, a w najlepszym wypadku opiekuna grupy... tego ostatniego bym nie przeżyła ;)

    OdpowiedzUsuń
  59. ale boskie plany!!!!!
    buziaki:*♥ OLA

    OdpowiedzUsuń
  60. Pojechałabym gdzieś stopem...

    OdpowiedzUsuń
  61. To dopiero będzie przygoda! :D

    OdpowiedzUsuń
  62. jeden z trafnych komentarzy od Ciebie :D

    OdpowiedzUsuń
  63. Podróż autostopem również wydaje mi się bardzo ciekawą opcją, zamiast obozów, organizowanych wakacji czy czegoś podobnego. Mam podobny plan na przyszły rok, bo na razie stres mnie zżera czy dostanę się gdziekolwiek na studia, a rodzice jeszcze siedzą mi na głowie. W przyszłym roku, jeżeli już będę po pierwszym roku studiów i z większym bagażem doświadczeń, niżeli z tym który mam teraz, na pewno się wybiorę. Oczywiście - nie sama, aż taka odważna również nie jestem. Chciałabym przejechać bardzo podobną trasę do Ciebie, może jeszcze wstąpić. Szwajcaria, Austria i Czechy dodałabym chyba. :)

    Mam nadzieję, że wiele niezapomnianych historii przytrafi Ci się w tej wyprawie. Przywieź wiele zdjęć, dojedź szczęśliwie. :)

    OdpowiedzUsuń
  64. Te jazdy autostopem to jakiś nowy trend.. crazy! no ale raz się żyje! Mam nadzieję, że wrócisz bezpieczna!

    OdpowiedzUsuń
  65. Wakacje które organizuje nam biuro podróży w jakimś oklepanym kurorcie to jednak nie zawsze jest to... Autostop to bez dwóch zdań lepsza alternatywa. Zawsze jest ta adrenalina i ekscytacja, a poza tym, z doświadczenia wiem, że wystarczy przejechać drobny odcinek drogi, by już mieć co opowiadać znajomym, a patrząc na trasę jaką Ty planujesz przejechać, to dopiero będziesz miała co opowiadać wnukom! Trzymam kciuki! ;)

    OdpowiedzUsuń
  66. Odpowiedzi
    1. Przeczytałam wreszcie i jest pewna propozycja, ale to się muszę wywiedzieć i napisze Ci na priv o co chodziło, a poza tym też mam sprawę ;)

      Usuń
  67. Bino bardzo dziękuję Ci za zawsze miłe mi odwiedzinu na peregrino.pl .. Wierzę, że poradzisz sobie na pewno i podziwiam Cię i za spontaniczność i za odwagę.

    Chciałbym poprosić Cię o przysługę na Twoim blogu. Podziwiam, że masz tak wielu czytelników. Mój przyjaciel Damian 'Wagabunda' rok temu przejechał stopem całą Amerykę Południową od Ushuaia w Patagoni do Kolumbi. To była niesamowita samotna wyprawa pełna odwagi. Los sprawił, że spotkałem Damiana zupełnie przypadkowo w Chile w Patagoni w Parku Narodowym Torres del Paine gdzie wędrowałem. Damian nakręcił film o swojej podróży i poprosił przyjaciół o zamieszczenie informacji o zwiastunie filmu .. tu jest ten zwiastun a poniżej troszkę więcej o spotkaniu Polaków na krańcach świata :^)

    http://www.youtube.com/watch?v=qjsVMnDasgs

    http://peregrino-pl.blogspot.com/2013/06/peregrino-spotyka-wagabunde-na-krancach.html

    to wszystko jest w dobrej wierze .. bardzo dziękuję Ci i trzymam kciuki za Twój autostop po Europie

    OdpowiedzUsuń
  68. Gdyby nie moja niepełnoletność wybrałabym się z Tobą na pewno. Niedawno pisałaś o zbokach w metrze- w aucie jest gorzej :)

    OdpowiedzUsuń
  69. ej, a co do stopa, to nie boisz się, że Cię ktoś gdzieś jakoś? :x

    OdpowiedzUsuń
  70. Pamiętam moją podróż do Barcelony, przez Paryż... To dopiero było coś :) więc ja Ci tylko życze, aby wszystko sie udało :D

    OdpowiedzUsuń
  71. lan masz to juz cos ale sama w życiu bym sie nie wybrała...w razie co... to słuch o tobie zaginie i kto gdzie jak poszuka? :P wiem, że to nie brzmi super pozytywnie ale ja nie lubię kusic losu :P z kimś bezpieczniej więc siłą ale kogos zaciągnij hehe

    OdpowiedzUsuń
  72. Świetny pomysł i życzę udanej wycieczki (NIEZAPOMNIANEJ!) :D

    OdpowiedzUsuń
  73. Jak ja Cię podziwiam! Sama bym się nie odważyła mimo, że bardzo chętnie bym wzięła w czymś takim udział! Jestm zbyt wielkim tchórzem ;pp

    OdpowiedzUsuń
  74. ohhh... żyję już tą Twoją podróżą :D co tu wejdę to się zawsze naczytam :-) Życzę Ci niezapominanych wrażeń, ale też życzliwości ludzi, opieki Boga i dużo samokontroli :-)

    weronikarudnicka.pl

    OdpowiedzUsuń
  75. A ty dalej z tą podróżą?!
    Jesteś niemożliwa, haha xd

    OdpowiedzUsuń
  76. czekam na relację :D bardzo żem ciekawa tej Twej włajage :D

    OdpowiedzUsuń
  77. Mimo, że dość sceptycznie nastawiony jestem do opisywanej przez Ciebie formy podróżowania, to życzę świetnej przygody i liczę na obfitą relację, udokumentowaną licznymi zdjęciami! No i żebyś fajnych ludzi spotkała, bo to najważniejsze w każdej dziedzinie życia - nie tylko co się robi, ale z kim. Good luck!

    OdpowiedzUsuń
  78. Hey,

    Would you like to follow each other..!!!

    Keep in touch,
    beingbeautifulandpretty.com

    OdpowiedzUsuń
  79. Masz bardzo ciekawego bloga. Fajnie się czyta. :D
    Zapraszam do mnie.
    Pozdrawiam :*
    N.

    OdpowiedzUsuń
  80. Oj kurczę, gdybym nie miała co robić w wakacje, to bym się z Tobą na bank wybrała! I mój M też by chciał, bo mega nam się taki pomysł podoba. No ale cóż, może chociaż zdarzy nam się podróż stopem po Wielkiej Brytanii :)

    OdpowiedzUsuń
  81. podziwiam za odwage

    OdpowiedzUsuń
  82. Ja trzymam kciuki za twoją podróż i mam nadzieję że się uda :) Nigdy nie podróżowałam w ten sposób, ale jeszcze wszystko przede mną, może kiedyś się odważę :)

    OdpowiedzUsuń
  83. Kurczę, odważny plan. Też mam ochotę na coś takiego, ale to chyba jeszcze nie teraz. I nie sama na pewno.
    Też trzymam kciuki, żeby się wszystko udało! :D

    OdpowiedzUsuń
  84. Hej, sama nie mogę się doczekać tej Twojej przygody. ;)

    OdpowiedzUsuń
  85. podziwiam za plan i czekam na recenzję podróży!

    OdpowiedzUsuń
  86. Bina .. jesteś wspaniała .. bardzo dziękuję Ci za wsparcie dla zwiastuna filmu mego przyjaciela Damiana - autostopowicza tak jak i Ty

    pozdrawiam słonecznie i trzymam kciuki za Twoją bezpieczną podróż

    OdpowiedzUsuń
  87. Odważna skubana !
    Ja pokusiłabym się o taką wycieczkę, ale tylko z przynajmniej jeszcze jedną osobą u boku :)

    OdpowiedzUsuń
  88. Dzięki! Czuję się doceniona i jakby ... bardziej spełniona. To fajnie, że inspiruję w jakiś sposób ;).


    Mam nadzieję, że podróż Ci się uda. Pamiętaj, że nie zawsze idzie tak słodko, jak się tego spodziewamy. Jeszcze nie zdażyłam się "pochwalić", ale mój powrót (w maju) z Budapesztu do Krakowa zajął 24 godziny :O.

    I... lepiej wziąć kompana. Samotne wędrówki stopem robią wrażenie na słuchaczach, którym się o nich opowiada, ale w czasie podróży (zwłaszcza pierwszej takiej) zdecydowanie lepiej mieć kogoś, kto podtrzyma na duchu i zapewni jako takie bezpieczeństwo. Pamiętaj, że chociaż podróże to także zabawa, to trzeba uważać i ograniczać ryzyko. No i samotne łapanie stopa może porządnie dać w kość i zniechęcić.

    Trzymam kciuki :).

    OdpowiedzUsuń
  89. wow, czytałam cały ten opis i jestem oczarowana! Wszystko to wygląda wspaniale a przygoda byłabym niesamowita! Życzę udanej podróży i spełnienia marzenia! *.*

    OdpowiedzUsuń
  90. kochana jak bd niedaleko poznania to wbijaj do Kostrzyna na Woodstock to wkońcu wypijemy piwo :))

    OdpowiedzUsuń
  91. Nie wiem, jak to wytłumaczyć ... Jestem przytłoczony szczęściem, mówisz to i zdarza się dr Adeleke ... Omg! To jest bardziej jak cud. JesteśCie Bogiem posłanym do mnie... Kocham was i zawsze będę świadczył o waszych usługach dla innych ludzi, którzy również borykają się z problemami małżeńskimi. Przez całe życie składasz żywe świadectwo. Mój człowiek powrócił zgodnie z twoim słowem. Wszystko dzięki Tobie, dr Adeleke. Zawsze będę ci wdzięczny, błogosławię cię, błogosławię was! Zdrowia!!! Każdy, kto ma podobny problem w swoim domu małżeńskim powinien skontaktować się z tym wielkim caster zaklęcie, może to być pomocne. Skontaktuj się z dr Adeleke na swojej stronie internetowej lub e-mail.
    Adres e-mail: aoba5019@gmail.com
    Zadzwoń / WhatsApp numer: + 27740386124

    OdpowiedzUsuń
  92. Oto moje świadectwo z Heart Warming zadłużony klient (Anita ze Stanów Zjednoczonych) Sir musiałem odpisać do ciebie, choć jestem w pracy teraz poinformować, że zaklęcie z powodzeniem pracował, a on wrócił do mnie tak jak pan powiedział, że sir. Piękna czerwona róża została właśnie przywieziona do mojego miejsca pracy od człowieka, z którą się z tobą skontaktowałem 20 marca. Sir jestem tak szczęśliwy, aby powiedzieć to całemu światu teraz, że wrócił do mnie przez potężne zaklęcia wczoraj około 6:00pm. Wszystko wyszło tak, jak pan to powiedział. Nie ma już wątpliwości. Trudno mi w to uwierzyć. To naprawdę zaskakujące! Dziękuję bardzo dr ADELEKE za tkanie magiczne moce na mnie, i zjednoczenie mnie i mojego ex wraz z najwyższej mocy. kontakt w celu uzyskania pomocy za pośrednictwem WhatsApp +27740386124 lub e-mail: aoba5019@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

pisz co chcesz, ale ZASTANÓW SIĘ DWA RAZY ZANIM POPROSISZ O OBSERWACJĘ BO PRZYJDĘ I CIĘ ZJEM