sobota, 6 października 2012

O blogach!

Muszę przyznać, blogowanie bardzo przypadło mi do gustu. Pierwszy post na tym blogu to: Witam. Mam na imię Sabina i nienawidzę blogów. Tytuł, jakże uroczy, "Dzień dobry". W wyniku jakichś zaburzeń postanowiłam ponownie, po kilku latach, zająć się wywnętrzaniem w internecie. Założenie proste: piszę to, co mi chodzi po głowie, nie piszę do szuflady, bo to już "nie te czasy"... Teraz prowadzenie bloga jest na swój sposób lepsze od standardowego, papierowego dziennika lub pamiętnika: mogę sobie dowolnie dostosować layout, zrobić nagłówek zawierający mieszaninę pierdół z mojej głowy, łatwo edytować tekst i ozdobić go jakimś błyskotliwym memem oraz, co ważne, rozczytać się - przy standardowym pamiętniku i moim piśmie ręcznym nie jest to takie proste. Główną różnicą jest oczywiście grono czytelników. Pamiętniki zazwyczaj są totalnie prywatne, bloga też możemy tak ustawić, ale chyba jednak nie o to tutaj chodzi. Skoro decydujemy się tworzyć w internecie, pragniemy zostać dostrzeżeni. Nie mówię o wielkiej sławie, ale o kilku(-nastu? -dziesięciu?) osobach, które ustosunkują się do naszego punktu widzenia. Prawda?

Tak, rozpoczynając zakładałam, że średnio mnie interesują inne blogi. Przejrzałam ich jednak kilka i szybko zmieniłam zdanie. Zajrzałam w końcu na mnóstwo stron, prowadzonych przez osoby w różnym wieku, różnych płci, o kompletnie innym punkcie widzenia i pomyśle na prowadzenie bloga. Bardzo lubię zaglądać na blogi modowe (czerwone podkreślenie! to takie słowo nie istnieje?!). Czasem mnie inspirują, czasem bawią, zawsze jednak dostarczają wrażeń estetycznych. Ja sama zazwyczaj noszę najeczki, rurki bądź wzorzyste legginsy, do tego tank topy i marynarki... Niby nic specjalnego, ale lubię to dobierać. Czasem pójdę w gangstera i założę swojego fullcapa, baggy jeansy i wielkie bluzy, ale nie zamierzam tego bynajmniej prezentować w internecie. Blogi kosmetyczne też mnie ciekawią, lubię patrzeć na oryginalne makijaże i nowe kolory lakierów. Oczywiście najbardziej gustuję w przemyśleniach i spostrzeżeniach, uwielbiam konfrontować poglądy innych z własną opinią na różne tematy. Każdy blog jest niepowtarzalny, podobnie jak autor. Niektórzy obdarzają nas solidną porcją zdjęć każdego dnia a w swoim profilu umieszczają dane, inni pozostają kompletnie anonimowi. Jedni prowadzą blogi "dla ludzi", zawierające porady i recenzje, inni pamiętnikują w pełnym tego nieistniejącego słowa znaczeniu, inni wjeżdżają na system i robią co chcą w zaciszu swojego blogowego kącika. Obserwuję bardzo wiele blogów, lubię mieć świeże informacje zarówno ze świata mody, jedzenia, zdrowia, kosmetyków, muzyki, jak i po prostu poczytać, co ludzie robią, czym się interesują, obejrzeć kilka zdjęć, posłuchać paru piosenek... Złapać inspirację!
Polubiłam blogi dzięki ich niepowtarzalności i zróżnicowaniu. Cieszę się też, że mój własny internetowy zakątek cieszy się popularnością, dziękuję za to! Komentarze biorę do serca, opinie "fajnie piszesz" motywują do działania. Chyba się tu rozgościłam na dobre.

49 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie i mądrze piszesz. Jestem ciekawa co za osoba kryje się za tymi słowami. Chętnie pobuszuje w archiwum i kto wie, może zostanę tu na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja kiedyś też nie lubiłam oglądać blogów, ale teraz robię to prawie codziennie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Cóż Cię tak wzięło na refleksje? Rocznica jakaś? :D

    Ja też lubię blogi o modzie, zwłaszcza kilka. Chociaż i tak najbardziej lubię te anonimowe...

    OdpowiedzUsuń
  4. @ Pokaż twarzyczkę i rozjaśnij trochę tego bloga :)

    _____________

    Oh jaki miły artykuł. Tak swoją drogą ja również bardzo lubię czytać Ciebie.
    Ciekaw jestem do jakiej kategorii zaliczyć mój blog, wg Twojego podziału, wydałoby się to ciężkie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no, chyba opiniotwórczy, jak sam to określasz ;) w każdym razie wywołujący u mnie chęć konwersacji.
      a czarne blogi są SUPER.

      Usuń
  5. oj tak blogowanie jest zdecydowanie lepsze niz spisywanie wszystkiego na kartkach itp . :D tak jak napisałaś mozna dostosowac nagłówki,tła itp - a to jest zabawa :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie, coś w tym jest, że uzależniają powoli;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja kiedyś czytałam tyle blogów, że nie nadążałam, ale teraz jakoś nie mam zbytnio na to ochoty ani czasu...

    ale Twój bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem tu zupełnie przez przypadek i powiem Ci, że nagłówek mnie powalił :)

    OdpowiedzUsuń
  9. mnie jakoś zawsze ciągnęło do innych blogów :) lubię czytać jakieś porady, oglądać stylizacje, ale także czytać po prostu o życiu innych :) no i prowadzenie bloga jest bardzo wciągające, ja mam taką manię, żeby wszystko było dopracowane w każdym celu, wszystko ma być ładnie, pięknie itd. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja zawsze uważałam, że blogowanie nie jest dla mnie, ale to na prawdę zaraża :) Ty masz talent do pisania i zawsze zostaję tu na dłużej :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zaczęłam głupio, o pierdołach, jak to może pisac 10 letnia dziewczynka. Później usunęłam swojego bloga, założyłam nowego, i znowu, i znowu i znowu. Za każdym razem je usuwam, oprócz tego obecnego, też się niemal uzależniłam, kocham blogowanie ; )

    OdpowiedzUsuń
  12. blogi potrafią uzależnić, wiem po sobie:))

    OdpowiedzUsuń
  13. A mnie np. inspiruje Twoje profilowe foto ;) JA właśnie to w blogosferze lubię, że można tutaj znaleźć naprawdę wiele ciekawych osób, inspiracji, tekstów, muzyki, etc. Również lubię blogowanie i mój skromny kącik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.s. Dałam Ci tu jeszcze komentarze http://to-ja-spadam.blogspot.com/2012/10/o-ideaach.html?showComment=1349550451435#c9178163253441876571

      Usuń
  14. Przyznaj, że zobaczyłaś mojego bloga i zmieniłaś do nich nastawienie :D
    Tu są tacy ciekawi i mili ludzie, że za posiadaniem bloga to przemawia dla mnie najbardziej. Sama piszę głupoty, typowe pierdoły, a jednak ktoś to czyta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie to mój blog ją tak zainspirował;p hehehe Ale mnie też to uzależniło:D

      Usuń
    2. Taa, jasne :P
      Biny blog powstał wcześniej niż Twój :D

      Usuń
    3. hahah Wasze oba takie udane -.-
      lubię czytać to wszystko, serio ;)

      Usuń
  15. w sumie dla mnie komentarze typu fajnie piszesz, są dziwne, bo nie wiesz czy odbiorca przeczytał to co napisałaś. ja traktuję je z dystansem. o wiele bardziej cenię sobie zadnie innych i ich podejście, spojrzenie na całą sytuacje. ale takie jest tylko moje zdanie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. no i dobrze, że się rozgościłaś. :) twoje notki bardzo się wyróżniają od innych :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajnie piszesz, to i dobrze, że masz bloga :-D. Ja chyba zawsze lubiłam czytać takie strony, ale myśl, że sama miałabym jakiś pisać mnie przerażała. Teraz mi przeszło xd.

    OdpowiedzUsuń
  18. cieszę się, że zmieniłaś zdanie :)
    martwi mnie jednak opinia większości, która jest spowodowana przez blogerki, które nie nadają się na prowadzenie bloga, bo zniechęcają innych do ich czytania. piszę o blogach typu: oh nie, dzisiaj zapomniała stroju na wf musiałam się cofnąć, dostałam przez to jedynkę z wf, bo facetka nie lubi jak się spóźniam, nie wiem co jej zrobiłam, że mnie tak nienawidzi...
    pokemony oO'

    OdpowiedzUsuń
  19. też kiedyś uważałam, że to głupie, ale zaczęłam i wciągnęło mnie i sprawia mi to przyjemność ;d
    jakże milutki post na początek :) najbardziej to chyba lubię blogi typu Twój, gdzie mogę sobie dużo poczytać, choć sama założyłam bardziej po to, żeby dodawać outfity i inne pierdółki, mało treści, więcej formy i pisać z innymi blogerami ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super :) ja lubię pisać, w outfitach bym się nie sprawdziłą xD dlatego lubię zaglądać na takie blogi.

      Usuń
  20. też tak miałam, ale kiedy zaczęłam pisać moje nastawienie się zmieniło tak jak twoje ;) lubię każdy rodzaj bloga bo zawsze mogę znaleźć na nim coś innego :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja od zawsze miałam problem z pisaniem blogów, ponieważ nigdy nie byłam w stanie napisać więcej niż 5 postów. Koleżanka poleciła mi bloggera i wciągnęłam się. Cieszę się, że zostajesz tutaj na dłużej, ponieważ lubię czytać Twoje przemyślenia. Może nie zawsze komentuję, ale czytam :3

    OdpowiedzUsuń
  22. wspaniale;)
    blogowanie to wspaniała pasja
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
    pozdrawiam;*
    ola

    OdpowiedzUsuń
  23. W tej wielkiej blogosferze każdy znajdzie coś dla siebie

    OdpowiedzUsuń
  24. A ja oczekuję już nowości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2011/09/soon-meme.jpg

      Usuń
  25. Uwielbiam blogowanie ma ono dużo plusów ale uzależnia hi :P

    OdpowiedzUsuń
  26. Przeczytałam i stwierdzam ze LUBIE CIE wydajesz się miec fajny charakter.. choć dopiero zaczełam "cie czytac" ale mysle ze szybko nie przestane :)

    OdpowiedzUsuń
  27. No to ja Ci powiem - fajnie piszesz, żeby zmotywować dalej :)
    Mi chyba po prostu nie wystarczało uzewnętrznianie myśli do pamiętnika (wcale nie uważam, że to nie te czasy! nie wyobrażam sobie nie pisać dla siebie, tylko dla siebie w pamiętniku :)). Czytając inne blogi jakoś tak poczułam chęć do wyrażenia siebie. A potem przyszedł kryzys i usunęłam wszystko :) Niedawno zaczęłam na nowo i zobaczymy jak to będzie :)
    Ty za to piszesz naprawdę ciekawie :) Myślałam, że skończy się na przeczytaniu jednej notki, a tu poleciała kolejna i kolejna.. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. uwielbiam Twoje teksty!
    OBSERWUJE... i bedzie mi milo, jak rowniez zaobserwujesz:)

    OdpowiedzUsuń
  29. podobają mi się Twoje notki, ja też kiedyś dawno temu miałam taki pamiętnik jeszcze na mylogu, nawet nie wiem czy ten serwis istnieje do dzisiaj:) zajrzyj do mnie, na pewno znajdziesz coś dla siebie:)

    OdpowiedzUsuń

pisz co chcesz, ale ZASTANÓW SIĘ DWA RAZY ZANIM POPROSISZ O OBSERWACJĘ BO PRZYJDĘ I CIĘ ZJEM