poniedziałek, 30 września 2013

Cytaty, które mi się podobają


Dzisiaj będą niezwykle głębokie wynurzenia.
Żartuję.

Pragnę przedstawić kilka cytatów, które naprawdę lubię. Wszystkie z nich znajdują się na wielkim kawałku papieru na ścianie w moim pokoju, razem z różnymi innymi wypowiedziami i tekstami piosenek. Każdy z tych cytatów coś dla mnie znaczy, identyfikuję się z nim, czuję spływającą mądrość.


_________________
A man can stand everything except a succession of ordinary days
~Johann Wolfgang von Goethe

Nie potrafiłam przebrnąć przez jego książki, ale lubię jego sposób myślenia. Monotonia, rutyna... to nas zabija. Zamula. Nie cierpię budzić się codziennie o tej samej porze, jeść tego samego na śniadanie, mieć zaplanowanego dnia i z góry wiedzieć, co wydarzy się dziś wieczorem, jutro, za tydzień, za 4 miesiące... Nie! Nie mogłabym żyć zwykłym, nudnym życiem. Już nie.

_________________
If you can solve your problem, then what is the need of worrying? If you cannot solve it, then what is the use of worrying?
~Shantideva

To dopiero mądrość! Szkoda tylko, że tak ciężko ją zaaplikować. Mamy tendencję do zamartwiania się, no matter what. A Pan Shantideva naprawdę ciekawie prawi - jak masz problem, to go rozwiąż, jak nie możesz do rozwiązać, to martwienie się i tak ci w niczym nie pomoże. Trochę jak z płakaniem... Czasem jednak ciężko się powstrzymać.

_________________
W świecie ludzi o zamkniętych głowach
Włamywacz musi się cholernie napracować, wierz mi!
Ludzie są śmieszni, bo zamknięty umysł
Stał się nie wiedzieć czemu powodem do dumy
~Łona, Włamywacz

Mój ulubiony polski raper. Szydzi z zamkniętych umysłów... Ma rację. Jak to się dzieje, że granice topnieją, świat się zmniejsza, możliwości się zwiększają, a sposoby myślenia ludzi sukcesywnie się zawężają? Ja chcę zwojować świat.

_________________
The old believe everything, the middle-aged suspect everything, and the young know everything
~Oscar Wilde

Szacun dla Wilde'a, podoba mi się sporo jego cytatów, inspiruje mnie. Świetnie to ujął - w młodym wieku wydaje nam się, że wiemy wszystko. Im więcej dowiadujemy się na dany temat, tym bardziej widzimy, ze w gruncie rzeczy nic o tym nie wiemy... W dorosłości podejrzewamy. U schyłku życia wierzymy we wszystko... Tego nie potwierdzę, ale na pewno sporo w tym prawdy.

_________________
Poznasz Polaka na końcu świata, bo typowy Polak wygląda typowo.
~Tede, Modopolo

Cóż, nie zrymowało się Tedzikowi, użył też niezbyt lotnego i wygórowanego powtórzenia, ale przyznać muszę, że odkąd mieszkam we Francji, uwielbiam ten tekst. To jest po prostu prawdziwe! Zawsze z odległości kilometra wypatrzę czerstwą japę jakiegoś Zdziśka lub Cześka. Polacy są po prostu specyficzni. Nie umiem tego opisać - nie chodzi tylko o ciuchy (choć tylko my mamy tak kiepski gust jeśli chodzi o męskie t-shirty, o sandałach i skarpetach nie wspomnę), ludzie ze wschodu mają inne twarze. Inne rysy. Inne fryzury, mimikę, gestykulację... wąsy.

_________________
I have found it an amusing strategy, when asked whether I am an atheist, to point out that the questioner is also an atheist when considering Zeus, Apollo, Amon Ra, Mithras, Baal, Thor, Wotan, the Golden Calf and the Flying Spaghetti Monster. I just go one god further
~Richard Dawkins

Nic dodać, nic ująć.

_________________
Niektórzy ludzie są po prostu mądrzy.

78 komentarzy:

  1. zdecydowanie zgadzam się ze słowami Tedego, gdyż za każdym razem, kiedy jestem za granią, patrzę na kogoś i myślę sobie: to na pewno jest Polak i w większości przypadków mam rację ;d i tu nie chodzi o to, ze wygladają przypałowo, tylko po prostu specyficznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. wszystkie mi sie podobaja i z tym Polakiem to jest szczera prawda .;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Cytat z Polakiem najlepszy xd

    OdpowiedzUsuń
  4. Problem solving quote - best :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tymi mądrościami to jest tak, że niby wszyscy o nich wiemy, ale nikt się nie stosuje. Jak żyć? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten ostatni cytat jest mi dość dobrze znany, w sumie fakt ;) Mimo że ateistką nie jestem to się z tym zgadzam.
    A trzeci cytat niesamowicie mi się spodobał - chociaż to może nieodpowiednie stwierdzenie. Jest bardzo prawdziwy.

    OdpowiedzUsuń
  7. O nie, czy Polacy wyglądają aż tak bardzo przypałowo? :(
    Podoba mi się tekst o zamkniętych umysłach. Prawdziwy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Drugi cytat jest w sam raz dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Cytat Oscara Wilde'a najbardziej mi się spodobał, natomiast jeśli chodzi o Goethe'go to zapadło mi w pamięci kilka jego wierszy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Drugi cytat bardzo mi się podoba. :)
    Hmm... Ulubione cytaty? Może ten z "Hitcha": "Życie nie składa się tylko z sumy oddechów, lecz chwil które zapierają nam dech".

    OdpowiedzUsuń
  11. Goethe? Nie cierpię gooo ;P

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale w tym cytacie jest sporo racji.

    / Wybacz dwuczęściowość tego komentarza, niechcący kliknęło mi się opublikuj.

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak wygląda Twoja ściana? WOW! Ale czad - jakbyś powiedziała to Ty. Jeśli miałbym wybierać z tych cytatów, brałbym Wilde'a w ciemno. Tedzika zesłałbym natomiast do karceru, nie lubię typka!

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja tam jestem dumny z nas, Polaków :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkie są dobre. Tede ma rację, to przyznam choć tak gościa nie cierpię.

    OdpowiedzUsuń
  16. No tak, niektórzy po prostu są mądrzy i tyle xd

    OdpowiedzUsuń
  17. lubię cytaty - spisywać je, wykorzystywać, przytaczać ;)
    pomysł z napisami na ścianie świetny! Gdybym tylko miała miejsce to sama bym coś takiego zrobiła.

    OdpowiedzUsuń
  18. kurcze no, nie wypowiem się na temat cytatów, bo każdy je odbiera inaczej, ale fajnie mieć takie główne myśli, które w jakiś tam sposób ułatwiają nam życie i patrzenie na niektóre sprawy.

    ja takowych nie posiadam i czuję się trochę ubogo :P

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam tylko jeden ulubiony cytat: "Dream big, work hard and don't be an asshole" :) chyba nie muszę mówić Ci, kto powiedział te słowa, haha!

    OdpowiedzUsuń
  20. A ja uwielbiam swoją przewidywalność i rutynę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. a ja od lata zaczęłam nosic takie fasony, pokochałam chonosy i boyfriendy :)
    skoro takie nosilaś to czemu mi nie powiedziałaś prędzej , że są takie fajne!!!! jak mogłaś :P

    OdpowiedzUsuń
  22. Wiesz, ja mam tak straszną cerę, że bez pudru nie wyjdę na ulicę, bo wyglądam jakbym sobie olej na twarz wylała x_X także używam tylko, aby trochę zakryć to świecenie się...

    OdpowiedzUsuń
  23. jak żyć pytam się jak? :)) Bina szperaczu kochany, zawsze coś fajnego wyszperasz :))

    OdpowiedzUsuń
  24. W sumie nie słyszałam wcześniej tych cytatów, albo nie utkwiły mi w pamieci, lecz ten o problemach jest niezły ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. No ja myśle że się razem kiedyś napijemy ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Oscar Wilde zawsze mnie fascynował. Ten to nie owijał w bawełnę. Jego cynizm potrafił mnie rozbawić do łez, ale nie można mu odmówić, że nazywał rzeczy po imieniu.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale pomysł z taką inspirującą ścianą jest genialny!

    OdpowiedzUsuń
  28. Pierwszy cytat idealnie oddaje moją obecną sytuację.

    OdpowiedzUsuń
  29. ciekawe cytaty niektore to moje motta zyciowe zapraszam http://ewefiu1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. "If you can solve your problem, then what is the need of worrying? If you cannot solve it, then what is the use of worrying?" - ten to mój ulubiony. Szkoda, że tak ciężko jest mi wcielić to w życie :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Cytat z Polakiem najlepszy i jak najbardziej prawdziwy :D

    OdpowiedzUsuń
  32. A niektórzy ludzie są po prostu głupi. Ja tam przepadam za powieścią epistolarną Goethego "Cierpienia młodego Wertera". Nawet trochę się utożsamiałam wcześniej z Werterem. Szkoda mi było tego gościa. Reszta cytatów też do mnie trafia. Tede nie powalił frazesem, ale prawda w tym jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś czuję, że będą się trzymać jeszcze długo :D

      Usuń
  33. Ciekawa różnorodność cytatowa, ale dobrze wybrałaś! Podobał mi się ten wpis, choć musiałam włączyć z powrotem mój angielski mózg i czasem dopiero za trzecim razem docierało do mnie, co ten cytat po angielsku znaczy. Ech, coś dawno się nie uczyłam, a sam język będę miała dopiero na 3 - 4 roku.
    Wierzę z tym alkoholem, aczkolwiek wczoraj na mieszkaniu ze współlokatorkami było winko, zrobiłam trzy łyki i mój żołądek robił ze mnie kalekę. Także w dalszym ciągu będę się trzymała od niego z daleka :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Tak, typowy polak wygląda typowo, widać z daleka :P Chociaż ja chyba taka typowa nie jestem, bo zawsze za granicą jak jestem to ktoś się mnie pyta jak gdzieś trafić xD
    W Paryżu byłam całe 7 dni to co i rusz zaczepiał mnie jakiś Azjata i pytał jak dojść gdzieś tam :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Wszystkie mi się w sumie podobają, choć ten drugi chyba najbardziej :-)

    OdpowiedzUsuń
  36. Często Polaków za granicą rozpoznaje się po przekleństwach, co nie świadczy o nas dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  37. Znowu żeśmy eis minęli:)! Ale przypadek. Dziś byłem w Sopocie i zaraz będą fotki w expresie. Piękny Sopot! Robi wrażenie.
    Vojtek nad Bałtykiem

    Do mnie przemawia powiedzenie :JEŚLI BĘDZIESZ ROBIŁ TO CO ROBISZ, TO BĘDZIESZ MIAŁ TO CO MASZ. Czyli, żebyś zmienił swój os, to musisz zacząć co innego robić.
    A co do naszych rodaków to tez poznać ich teraz po słowie na K mówionym już przez wszystkie warstwy społeczne a nie tylko margines. To jest najbardziej znane polskie słowo za granicą :)
    I Powiedzenie Sokratesa też bardzo mi się podoba: WIEM, ŻE NIC NIE WIEM. czyli cały czas poznaje coś nowego, nieznanego.
    Vojtek, który jeszcze nie wpadł na Binkę.

    OdpowiedzUsuń
  38. pod każdym cytatem się podpisuję. a tak apropo że gdyby się słuchać mądrych cytatów i mądrych person to by się wtedy miało pewność że jak by się pomyślało to by dupy nie było xd

    OdpowiedzUsuń
  39. Wiesz Bina - używanie cytatów jest fajne tylko wtedy gdy zna się ich przesłanie i wie jaki jest ich sens, bądź ma się własną interpretację.
    I Ty właśnie spełniasz te warunki :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Ostatni cytat jest przerwelacyjny :)i w ogóle wszytskie mi sie podobaja na swój sposób jednak moje ulubione donoszą się trochę do innych sfer, ale to wiadomo :D I też mam ściane z cytatmi < 3 narazie mam na niej dwa ;D Ale od czegoś trzeba zacząć:D

    OdpowiedzUsuń
  41. mój ulubiony cytata to:
    'tancerze klasyczni stają na czubkach palców, żeby móc jednocześnie dotykać ziemi i sięgać nieba..' <3

    ja zwiewna - coś ty - ja tak nie sądzę ;*
    ślicznie dziękuje za życzenia! ;*

    OdpowiedzUsuń
  42. Też chciałam zrobić sobie kreatywną chyjotapetą. Hans mi nawet pentachrama walnął. Nie wygląda to i zamalowałam XD

    OdpowiedzUsuń
  43. Ta ściana wygląda rewelacyjnie, chciałabym mieć coś podobnego.
    Widzę, że mamy trochę podobny tok myślenia. Od pewnego czasu ludzkie tendencje do zamartwiania się, są dla mnie lekko irytujące i niezrozumiałe. Zamiast użalać się nad okrutnym losem, można zacząć szukać rozwiązania problemu. Na pewno jakieś się znajdzie. Od dawna uważam, że rutyna zabija. Po prostu. Lubię urozmaicać sobie dzień na różne sposoby. Nie mogę codziennie wstawać i kłaść się o tej samej porze. Potrzebuję nawet takich drobnych zmian.
    Myślę, że kluczem do poszerzenia swojej wiedzy jest zdanie sobie sprawy i pogodzenie się z tym, że naprawdę niewiele wiemy. To w końcu żaden wstyd. Kiedyś uważałam się za osobę otwartą na świat z całkiem sporą znajomością świata. Dzisiaj jednak wiem, że jeszcze sporo nauki przede mną.
    Mieszkałam w Anglii i doskonale wiem co znaczy łatwe rozpoznanie Polaka. Widać nas od razu :)
    Bardzo mi miło, że odwiedziłaś mojego bloga :)
    xwelcome-to-my-circusx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Z typowym wyglądem Polaka się zgadzam ;)

    OdpowiedzUsuń
  45. Co jest najśmie­szniej­sze w ludziach:

    Zaw­sze myślą na od­wrót: spie­szy im się do do­rosłości, a po­tem wzdychają za ut­ra­conym dzieciństwem. Tracą zdro­wie by zdo­być pieniądze, po­tem tracą pieniądze by odzys­kać zdro­wie. Z troską myślą o przyszłości, za­pomi­nając o chwi­li obec­nej i w ten sposób nie przeżywają ani te­raźniej­szości ani przyszłości. Żyją jak­by nig­dy nie mieli um­rzeć, a umierają, jak­by nig­dy nie żyli.

    To mój ulubiony Coelho - życie nagina , a my nie zwalniamy, przyśpieszamy i nie wiedzieć czemu budzimy się na cmentarzu z nieprzeżytym życiu

    Podoba mi się Twój styl życia i pamiętaj żyj:)
    http://eksperyment-przemijania.blog.onet.pl/
    http://kadrowane.bloog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  46. Problem w tym, że już raz za tą książeczkę zapłaciłam -,-"

    OdpowiedzUsuń
  47. Kawałek lusterka na parapecie z firanką w tle. ;D

    OdpowiedzUsuń
  48. Fajny pomysł, żeby mieć taką ścianę. Racja ludzie siedzą zamartwiają się i użalają się nad sobą zamiast problem rozwiązać. Świetne inspirujące cytaty. Fajny blog. Obserwuję! :)

    http://carmelovaa.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  49. Jestem Twoim największym spamerem forever.

    OdpowiedzUsuń
  50. świetny pomysł z tym ogromniastym kawałkiem papieru i cytatami. ej, chyba pomyślę nad czymś podobnym (jak mi się zechce):D

    OdpowiedzUsuń
  51. odpisalam Ci na komentarz u mnie :).
    Co do cytatow to chyba wszystkie bardzo mi sie podobaja. A ejsli chdozi o Polakow to mzoe jest tak ze my lubmy spotykac "swoich" w obcych miejscach" Za granica Polakow... wyjezdzajac ze swojego miasta do innego , cieszymy sie gdy spotamy kogos z naszego miasteczka ? :)

    OdpowiedzUsuń
  52. * to miał być pusty komentarz ale takich nie da się publikować*

    Soł smuteczek ; <

    OdpowiedzUsuń
  53. Szkoda, film naprawdę świetny ;)
    Ej! Ja naprawdę tylko 19 komentarzy Ci napisałam? Co tak mało?

    OdpowiedzUsuń
  54. Pomysł ze ścianą bardzo ciekawy.
    Podanych przez ciebie cytatów nie słyszałam, ale niektóre są fajne, np. ten o problemach

    OdpowiedzUsuń
  55. Muszę zacząć kolekcjonować ulubione cytaty. Od czasu do czasu trafiam na coś, co naprawdę mi się podoba, ale nigdy tego nie zapisuję i w końcu jakoś tak ulatuje...

    Pozdrawiam, Ania

    OdpowiedzUsuń
  56. Ja od lat mam swoje ulubione cytaty przywieszone w strategicznych miejscach - standardowo Disney, refren piosenki "Remember the name" wykonywanej przez Fort Minor i inne motywujące teksty :D
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  57. Mnie ostatnio przyczepił się cytat:
    "Oto paradoks straty; jak coś, czego już nie ma, tak bardzo może nam ciążyć?"

    OdpowiedzUsuń
  58. Pan Wilde ma wiele niepowtarzalnych cytatów i bardzo trafnych! :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Powiem, że nie wszystkie znałam, ale przypadły do gustu. Czasem lepiej nie da się powiedzieć i opisać, bo już zostało powiedziane.

    OdpowiedzUsuń

pisz co chcesz, ale ZASTANÓW SIĘ DWA RAZY ZANIM POPROSISZ O OBSERWACJĘ BO PRZYJDĘ I CIĘ ZJEM